Even voorstellen, Paula

Mijn naam is Paula Buitelaar en ik ben ervaringsdeskundige in fysiek en seksueel misbruik. In mijn jeugd ben ik lichamelijk mishandeld door mijn vader en geestelijk door mijn moeder en seksueel misbruikt door mijn opa en twee ooms. Daardoor ontwikkelde ik bepaalde overtuigingen waardoor ik steeds weer tegen dezelfde problemen aan liep. Ik belandde steeds weer in giftige relaties waarin ik vaak te maken kregen met agressie zowel non verbaal als verbaal. Steeds weer trok ik mannen aan met narcisme.

Ook ben ik op latere leeftijd meerdere malen seksueel misbruikt, omdat ik als klein kind nooit had meegekregen wat wel en niet hoorde en ik niet had geleerd mijn grenzen aan te geven. Ik heb vaak therapie gehad wat meestal alleen bestond uit gesprekken. Therapieën die mij echt heel erg vooruit hebben geholpen zijn: opstellingen, gesprekken/ contact met lotgenoten, spiegelwerk, coaching door een ervaringsdeskundige en ademwerk. Helaas worden deze therapieën niet vergoed. Omdat veel ervaringsgenoten niet in staat zijn om te werken kunnen zij deze dure therapieën niet betalen. Om die reden heb ik de afgelopen twee jaar verschillende opleidingen gevolgd om deze behandelingen te kunnen geven.

Even voorstellen, Christian

Ik ben Christian Buitelaar en als geadopteerd kind uit een kindertehuis heb ik het nodige mee gemaakt. Pas op latere leeftijd, in 2017, ben ik dingen gaan verwerken, mede door mijn vrouw Paula. Ondanks dat ik er zelf nog niet ben, wil ik mij wel heel graag inzetten voor alle mensen die kampen met opgelopen trauma's door fysiek geweld en seksueel misbruik. Het taboe hierbij doorbreken vind ik ook een belangrijk doel voor onze stichting.

Voor de stichting doe ik o.a. organisatie, planning en (financiële) administratie. Verder ben ik ook aanwezig bij ervaringsgenoten groepen en in de ruimte voor Hoop, ter ondersteuning.