Mooi Mens

Hey jij daar mooi mens,

Ja ik heb het echt tegen jou hoor.

Besef jij wel hoe mooi je bent?

Kijk eens goed in de spiegel,

En kijk verder dan wat je met je ogen ziet.

Jouw binnenkant dat is waar je invloed op hebt.

Jouw binnenkant die kun je,veranderen de buitenkant niet.

Ja ook jij bent mooi.

Met al je imperfecties ben je precies goed zoals je bent.

En als je iets in jezelf ziet waar je moeite mee hebt dan heb je twee keuzes.

Of je omarmt dat stukje met liefde omdat het bij jou hoort.

Of je kijkt of je dat stukje kunt veranderen met zachtheid, geduld en vooral met liefde.

Behandel dat stukje als een klein kind dat nog moet leren lopen.

Iedere keer als het valt reik je de hand zodat het weer op kan staan.

Ieder stapje is er een en wees daar trots op.

Dan zul je merken dat dat stukje langzaam in jou veranderd.

Maar in eerste instantie is het belangrijk om ook van dat stukje te houden.

Jij bent precies zoals je hoort te zijn.

Precies goed zoals je bent.

Dag mooi mens

Het aantrekken van giftige relaties

Hoe moeilijk het soms ook te bevatten / accepteren is de relatie die jij aantrekt is altijd een afspiegeling van jezelf. Toen ik vanuit mijn eigen overtuiging dacht dat ik geen liefde waardig was omdat mij dat als klein kind altijd werd verteld, trok ik steeds opnieuw weer mannen aan die die overtuiging keer op keer bevestigde.  Of ze waren net als mijn ouders niet beschikbaar doordat ze hun hobby’s belangrijker vonden dan mij, of ze waren dominant en agressief. Ik voelde mij slachtoffer en begreep maar niet dat het mijn eigen overtuiging was die dit soort mannen aantrok. Tot ik het patroon ontdekte en tot het besef kwam dat ik ook niet goed voor mezelf zorgde dat ik eigenlijk niet eens van mezelf hield. Hoe kon ik dan verwachten dat een ander dat wel deed?

Door patronen te doorbreken en door diverse innerhealings gedaan te hebben leerde ik stukje bij beetje van mezelf te houden. En toen ik eindelijk voor de volle honderd procent tegen mezelf kon zeggen ; ja ik hou van mezelf en ik verdien een gelijkwaardige relatie en respect en liefde!, trok ik vrienden en relaties aan die bij die nieuwe overtuiging paste. Hoe moeilijk het ook is kijk naar je eigen aandeel in de relatie hoe is de relatie met jou zelf ? Pas als je je daar bewust van bent en in staat bent dat patroon te doorbreken zul je merken dat je ook andere vrienden en relaties aan gaat trekken.

Liefs van Paula

Kies voor liefde

Als iemand ineens afstandelijk tegen je doet kun je ervoor kiezen om al je energie erin te stoppen om die persoon ervan te overtuigen vooral in je leven te blijven.

Als iemand met jou een oneerlijke strijd aan wilt gaan kun je ervoor kiezen te vechten om alsnog je gelijk te halen.

Als iemand jou probeert weg te jagen ergens door anderen tegen jou op te zetten kun je ervoor kiezen te blijven in de hoop dat mensen uiteindelijk erachter komen dat je onterecht werd behandeld.

Als mensen jouw niet mogen kun je ervoor kiezen ze te overtuigen van het tegendeel.

Er was een periode dat ik al deze keuzes maakte maar nu ben ik tot het besef gekomen dat deze keuzes alleen maar heel veel energie kosten en niks opleveren.

Je kunt geen invloed hebben op wat anderen doen. Je leven wordt zoveel rustiger als je in zulke situaties steeds jezelf weer terug brengt naar jezelf, naar de lichtbron in jou. Kies voor de grootste energie die er is : liefde.

Ik kies ervoor om te leven in liefde.

En als het even niet lukt als ik boos wordt omdat ik me onheus behandeld voel of om wat voor reden dan ook dan breng ik mezelf meteen weer terug zodra ik dat besef. En hoe vaker je dit doet, hoe sneller je door hebt als je weer van dat pad afwijkt en des te sneller je jezelf weer terug kunt brengen op dat pad. Affirmeren kan daar heel goed bij helpen evenals het beluisteren van liedjes die over dit onderwerp gaan.

Verlies nooit de hoop

Blijf geloven in betere tijden. In mijn leven heb ik meerdere keren het gevoel gehad dat ik alles was verloren. Toen ik op mijn 28 ste uit het geloof stapte (Jehova's getuigen) was ik in 1 klap mijn sociale contacten kwijt. Want ik was trouw aan mijn geloof en had alleen vrienden met hetzelfde geloof. Toen ik mijn nieuwe partner leerde kennen werd ik met liefde opgenomen in zijn vriendenkring. Na de scheiding koos iedereen zijn kant en moest ik weer opnieuw beginnen. Ik heb eenzame tijden gekend en daardoor geleerd dat ik het ook alleen erg gezellig kon hebben. En langzaam bouwde ik weer een nieuwe sociale kring op ook dankzij vrijwilligerswerk. In 2016 besloot ik te gaan verhuizen voor de liefde. In 3 weken tijd spatte die droom uiteen want hij had een narcistische stoornis en ik moest het huis uit vluchten. Ik verloor weer vrienden, mijn huis en uiteindelijk gingen ook mijn kinderen bij hun vader wonen omdat dat hun meer veiligheid en zekerheid bood aangezien ik geen onderdak had.

Voor de zoveelste keer begon ik opnieuw. Ik heb ervaren dat ik iedere keer wanneer ik besloot voor mezelf te kiezen ik alles verloor en tegelijkertijd er zoveel voor terug kreeg. En steeds meer voelde ik liefde in en om mij heen. En gingen er allerlei mooie nieuwe deuren open. Nu heb ik een mooie vriendenkring met hele lieve mooie mensen die mij allemaal erg dierbaar zijn. Ik zit op twee koren en doe leuk vrijwilligerswerk. En ik heb nu een partner die echt oprecht van mij houdt, precies zoals ik ben. Die kon pas gemanifesteerd worden nadat ik van mezelf leerde houden. Dus lieverds in wat voor situatie je ook terecht komt, uiteindelijk brengt het je altijd naar iets beters, iets mooiers iets groters wat beter bij je past. Het enige wat jij hoeft te doen is daarop te vertrouwen.

Liefs van Paula